AVETID - Associació Valenciana d’Empreses de Teatre i Circ

Associació Valenciana d'Empreses de Teatre i Circ

C/ Ambaixador Vich, 3 – 3º K
46002 València
Telf: 651 935 929
E-mail: info@avetid.com

Notícies / Events

(vore totes les notícies)
  • València,8 de maig de 2015

    12/05/2015


    AVETID (Associació Valenciana d´Empreses de Teatre i Circ), amb motiu de la publicació de l´Orde d´Ajudes al sector teatral i circense per al 2015 que Culturarts va publicar al Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, vol manifestar expressament la seua disconformitat respecte a alguns canvis que s´han produït



    AVETID considera que les modificacions que s´han introduït, lluny de  Consolidar un sector d´indústries culturals en la nostra comunitat i impulsar la creació de llocs de treball, provoca l´efecte contrari. No es posa en valor la continuïtat ni el dia a dia, ni l´esforç d´aquelles empreses que intenten mantindre una mínima plantilla  estable de treballadors, amb el conseqüent gasto que suposa en infraestructura i impostos i que, indiscutiblement, reverteix en beneficis per a les arques públiques i en treball per al sector.

    Entenem que aquests incentius han d´anar destinats a ajudar a la creació de  projectes artístics,  però també a la consolidació d´un sector clau com és el de les indústries culturals i per a això, és necessari enfortir les estructures empresarials i productives. En definitiva, enfortir al sector escènic i a la professionalització del mateix.

    Ni les modalitats ni les quantitats econòmiques són raonables per a les necessitats mínimes que requereix tot un sector cultural, com és el de les arts escèniques a la Comunitat Valenciana. Quantitats que han anat minvant any rere any   i que actualment són insignificants per a poder competir en el mercat nacional junt amb les propostes de les companyies d´altres comunitats. Insuficients també per a poder mantindre unes estructures mínimes, col•locant-nos així en  considerable desavantatge i perill de desaparició.

    A més, les modificacions que s´han establit en aquesta convocatòria marquen importants limitacions, com és el cas de la modalitat d´ajudes a la producció que només es limita a un muntatge en concret, a pesar que hi ha moltes empreses que produïxen més d´un espectacle a l´any. Un altre exemple ho podem trobar en la modalitat de gira, que restringeix el nombre d´espectacles i només els estrenats a partir d´una data determinada, sense donar opció a l´empresa perquè puga concórrer amb més espectacles o amb aquells que no siguen tan recents, és a dir estrenats fa anys però que tenen més eixida en el mercat. Tampoc hi ha la modalitat, com en la majoria de comunitats i en el Ministeri, que permeten desenvolupar i  planificar a mitjà termini. La desaparició de convenis i contractacions obliga a una planificació a curt termini, que no és el més adequat per a estructures estables. En conclusió,  es coarta la flexibilitat del projecte empresarial de la companyia i no es fomenta a un equip o a una marca d´empresa.

    Si l´objectiu d´aquesta convocatòria és, segons es reflecteix en les seues bases el de: "Contribuir al manteniment i consolidació del teatre i circ de caràcter professional...", per tot el que s´exposa anteriorment s´evidencia i deixa patent que l´ordre publicada va en contra de dites objectives.


  • MISSATGE DEL DIA MUNDIAL DEL TEATRE 2015 pel director Krzysztof Warlikowski

    26/03/2015

    Els veritables mestres del teatre es troben més aviat fora de l’escena. I generalment no
    tenen cap interès en el teatre com a màquina per repetir convencions i reproduir clixés. Ells
    busquen l’origen del batec, els corrents vius que tendeixen a evitar les sales d’actuació i les
    multituds propenses a copiar un món o altre. Fem còpies enlloc de crear mons que estan
    centrats o fins i tot condicionats a un debat amb el públic, a emocions que creixen sota la
    superfície. I realment no hi ha res que pugui revelar les passions amagades millor que el
    teatre.

    La majoria de vegades me’n torno a la prosa com a guia. Dia sí dia també em trobo
    pensant en escriptors que fa gairebé cent anys van descriure de manera profètica però
    també continguda el rebuig dels déus europeus, el crepuscle que va submergir la nostra
    civilització en una foscor que encara ha d’il•luminar-se. Estic pensant en Franz Kafka,
    Thomas Mann i Marcel Proust. Voldria també avui incloure-hi John Maxwell Coetzee, entre
    aquest grup de profetes.

    El seu comú sentit de l’inevitable fi del món –no del planeta sinó del model de les relacions
    humanes- i de l’ordre social i el caos, és punyentment actual per nosaltres aquí i ara. Per a
    nosaltres que vivim després de la fi del món. Que vivim malgrat crims i conflictes que
    diàriament esclaten en llocs nous més ràpid del ritme que els mitjans ubics poden mantenir.
    Aquests conflictes esdevenen de seguida avorrits i s’esvaeixen dels reportatges de premsa,
    per no tornar-hi mai més. I ens sentim indefensos, horroritzats i acorralats. Ja no som
    capaços de construir torres, i els murs que tenaçment construïm ja no ens protegeixen de
    res, ans al contrari, ells mateixos requereixen la protecció i la cura que consumeixen gran
    part de la nostra energia vital. Ja no tenim la força per provar d’entreveure què hi ha més
    enllà de la porta, rere el mur. I per això és exactament que el teatre hauria d’existir i on
    hauria de buscar la seva força. Per aguaitar allà on mirar està prohibit.

    “La llegenda cerca explicar el que no pot ser explicat. Perquè es basa en la veritat i cal que
    acabi en l’inexplicable”, així és com Kafka va descriure la transformació de la llegenda de
    Prometeu. Sento profundament que les mateixes paraules haurien de descriure el teatre. I
    és aquesta classe de teatre, fonamentat en la veritat i que troba el seu final en l’inexplicable
    el que desitjo per a tots els seus treballadors, aquells que són a escena i aquells que són a
    la platea, i ho desitjo amb tot el meu cor.

Web subvencionada pel Ministerio de Educación, Cultura y Deporte

Associació Valenciana d’Empreses de Teatre i Circ :: C/ Ambaixador Vich, 3 – 3º K :: 46002 València :: Telf: 651 935 929 :: Fax: 963 106 351 :: E-mail: info@avetid.com